• Gem. Koor Sjongnocht, Oude- en Nieuwehorne

Gemengd Koor Sjongnocht, Oude- en Nieuwehorne

IMG 20151130 WA0008

Sjongnocht is een gemengd koor en telt dertig leden. We bestaan al zo’n zeventig jaar en zingen nog altijd even enthousiast. Ons repertoire is heel gevarieerd; we zingen liederen uit alle windstreken, in verschillende talen, waaronder het Fries. En we doen dit onder de bezielende leiding van onze dirigent, de heer Ron Breukelman. Wij nemen jaarlijks  deel aan concoursen en uitvoeringen. Hierbij streven wij naar het beste, maar dit gaat niet ten koste van ons zangplezier!

Bestuur en muziekcommissie

Voorzitter Grietje Kuiper  Schoterlandseweg 35  8413 NL Oudehorne
Secretaris: Boukje Nijholt  Pastorielaan 13 8414 LW Nieuwehorne
Penningmeester  Lipkje Hoekstra  Buitenweg 75. 8414 MB Nieuwehorne

Leden muziekcommissie:

Maaike Brouwer  Brink 3A  8414 LB Nieuwehorne tel. 0513 627003
Trienke Oosterhof Buitenweg 15 8413 NW Oudehorne tel. 0513 436943

Ron Breukelman,    dirigent
 Christien Boersma, bestuurslid

Dirigent

Ron Breukelman

De muzikale carrière van Ron begon eigenlijk al zo rond zijn 8e levensjaar met de eerste pianolessen. Deze kreeg hij van mevr. de Geele uit Hoogeveen; maar door zijn studie raakte dit op de achtergrond. In 1983 werd hij lid van een (operette) koor en leerde daar de fascinerende wereld van het theater beter kennen. Vervolgens kreeg hij een aantal jaren zangles van Joke Altenaar in Zwolle, speelde kleine en grote rollen  en  zong bij 'Bel Canto' te Dalfsen.

Om meer kennis te krijgen van de muziek begon Ron in 1987 met de driejarige dirigenten-opleiding van het SNK (Godfried van de Horst en Klazien van der Vinne). In december 1989 kreeg hij zijn diploma  en was inmiddels al dirigent van een aantal koren.

In de afgelopen jaren heeft Ron voor diverse koren gestaan en vindt steeds weer nieuwe uitda-gingen. Het dirigentschap van Gem. Koor Sjongnocht uit Oude-/Nieuwehorne is daar één van.

Begeleiding

Tijdens optredens worden wij begeleid door Sjoukje Hoekstra, onze nieuwe pianiste

Bovendien komen af en toe, als de muziek daar om vraagt, een violiste en een celliste ons be-geleiden. cello 2Viool

Leden

De stemverdeling van ons dertig leden tellend koor is: veertien sopranen, tien alten, vier tenoren, twee bassen. U kunt hieruit opmaken dat Sjongnocht, een groot tekort aan mannen-stemmen heeft, tenoren zowel als bassen. Daarom willen wij zoveel mogelijk mannen uit-nodigen vrijblijvend een keer een repetitie bij te wonen, te luisteren en evt. mee te zingen.

Hebben wij, na ons verhaal, uw belangstelling gewekt? Of heeft u nog vragen, suggesties of opmerkingen? Neem dan  svp contact op met:

Data van onze uitvoeringen/concerten vindt u op de algemene kalender.

Mocht u nog specifieke vragen hebben over ons repertoire of onze optredens, of mocht u een boeking voor een optreden van Sjongnocht willen doen, dan kunt u ook hiervoor terecht bij de voorzitter en/of secretaris, hiervoor genoemd.

Foto’s

Zuidoosthoek festival 2014 - Oudehorne