Heerenveens Interkerkelijk Mannenkoor “Credo”

Heerenveens Mannenkoor Credo

Hartelijk welkom op de website van  CREDO
Op deze website vindt u uitgebreide informatie over ons koor.
Credo is opgericht op 2 januari 1977 en telt momenteel vierendertig leden.
Wij stellen ons ten doel de beoefening van de zang in het algemeen maar met name ook en vooral van liederen die op het Evangelie gebaseerd zijn. Ons repertoire is dus zeer breed, met als basis het mannenkoorgenre. Ook is er aandacht voor nieuwe muziek en zingen we liederen voor zowel kerkdiensten als zangavonden in zorgcentra.
Wij denken ons doel te bereiken door het organiseren van zangevenementen met in achtneming van de oecumenische doelstelling van de vereniging. Wij repeteren elke dinsdagavond van 19.45 tot 21.45  in de Goede Herderkerk aan de Oude Veen-scheiding (Wijk de Greiden ) in Heerenveen.
Credo is landelijk aangesloten bij de Koninklijke Christelijke Zangers Bond (KCZB).
Met dertien andere Friese mannenkoren (eveneens aangesloten bij de KCZB) wordt samenge-werkt in de vorm van het uitwisselen van ervaringen en het verspreid door de provincie orga-niseren van regioconcerten.
Ook aan landelijke evenementen wordt deelgenomen.
Ons koor is tevens lid van de Gemeentelijke Federatie van Zangkoren.

Bestuur:

Voorzitter: Wieger Boonstra tel. 0513 633010
Secretaris: Andries Th. Tiesinga tel. 0513 636527
Penningmeester: Dirk Knol tel. 0513 628148

Dirigent          helene vijver

Sinds 17 september 2013 wordt ons koor geleid door dirigente Hélène Vijver.
De van oorsprong Friese Hélène Vijver ontving haar opleiding solozang aan het Haagse conser-vatorium en bij Aafje Heijnis te Blaricum. Tevens doorliep zij de meerjarige dirigenten-opleiding in Utrecht. Thans woont en werkt ze in Kampen waar zij een kleine lespraktijk heeft. Momenteel stuurt ze drie koren aan.
Daarnaast is zij schrijfster van romans en heeft inmiddels vier titels op haar naam staan. Voor meer info zie: www.vijverelf.nl

Begeleiding     Piano

Onze dirigente, Hélène Vijver, is tevens onze pianist/begeleider.

Leden

Zoals gezegd telt CREDO op dit moment achtendertig leden, maar dat wil niet zeggen dat we niet openstaan voor nieuwe leden!

Data van onze concerten/uitvoeringen vindt u op de algemene kalender.

Hebt u zin om lid te worden van ons geweldige koor en wilt u graag eens een repetitie bijwo-nen, dan kunt u contact opnemen met onze secretaris: de heer A.Th. Tiesinga, Brouwerslaan 2, 8443 EA Heerenveen, tel. 0513 636527 of via een mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Foto’s

Credox