Gem. Koor Zang en Vriendschap, Jubbega

Zang en Vriendschap

Gemengd koor "Zang en Vriendschap" is op 4 februari 1957 als dameskoor opgericht en later verder gegaan als een vierstemmig gemengd koor. Het repertoire bestaat uit klassieke, Ierse, Schotse, Engelse en Duitse liederen.

Bestuur

Voorz.:       Tiny Hoekstra            Tel. 0516 461464   E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Secr.:         Jennie v.d. Duim       Tel. 0513 464981   E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

2e Secr.:    Gudrun v.d.Broek      Tel. 06 26166506   E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Penningm.: Annechien v.d. Akker Tel. 06 29537515   E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Dirigent

Marcia 2Marcia van Eldik is zangcoach en klassiek zangeres (sopraan). Na haar studie Orthopedagogiek heeft zijn eerst als onderzoeker gewerkt aan de Rijksuniversiteit Groningen. Omdat zij altijd met veel plezier actief was met zingen, waaronder in allerlei koren, besloot zij zich beroepsmatig te bekwamen als zangpedagoog en zangeres. Zij studeerde aan de Schumann Akademie en volgde zanglessen bij Adi LeGué en Petra Bierling. Ook volgde zij lessen in koordirectie bij Piet Roorda, Wilfred Reneman en Gerben van der Veen. Marcia treedt regelmatig op als solist bij diverse koorconcerten. Tevens geeft zij eigen concerten met diverse zangers en instrumentalisten. Zij maakt deel uit van het barok-ensemble Het Hanckemaconsort en van het Ensemble Cipolia. Marcia geeft sinds 2001 zangles in haar privé-praktijk. Daarnaast geeft ze workshops stemvorming aan koren. Zij was een van de initiatiefnemers en betrokken zangdocenten bij The Voice of Heerenveen. Van 2007 tot 2012 was zij dirigente van de "Skoatter Cantory" te Oudeschoot; vanaf 2013 is zij dirigente van "Nim it sa it is" te Jonkerslân en vanaf 2014 van het R.K. gemengd koor St. Caecilia in Heerenveen. Vanaf medio 2016 is Marcia dirigente van Zang en Vriendschap te Jubbega/

Begeleiding    Piano

Een begeleider/pianist ontbreekt nog.

Leden

Het koor telt 22 leden, te weten 17 vrouwen en 5 mannen.

Data van optredens vindt u op de algemene kalender.

Hebt u, na het lezen en bekijken van deze site, belangstelling voor ons koor gekregen, dan kunt u contact opnemen met onze secretaresse: Jennie van der Duim-Bakker, tel. 0513-464981, of via e-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.

Wij oefenen op de dinsdagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur; deze repetitieavonden vinden plaats in de Mr. J.B. Kanschool, Gorredijksterweg 16a, 8411 KD Jubbega.