Gem. Koor De Woudklank, Oranjewoud

De Woudklank 3

Zangvereniging “De Woudklank Oranjewoud” is opgericht op 19 oktober 1920
Onze dirigent is Lars Mulder. Wij zingen lichte en populaire muziek. We treden regelmatig op in bejaardenhuizen in de regio. Onze lenteconcerten zijn pareltjes, zonnestraaltjes voor het voor-jaar. We zingen mee met het Federatie Concert in Heerenveen en het Zuidoosthoekfestival.

Momenteel heeft ons koor achtentwintig leden. Dus Oranjewoudsters en ruime omstreken: kun je zingen zing dan mee.

In 2020 zal ons koor honderd jaar bestaan, reden om alles uit de kast te halen om dit jubileum te bereiken!
Onze wekelijkse repetities vinden plaats in de Pelikaanzaal van de Oranjewoudflat. Ook hier organiseren we twee keer per jaar een optreden.

Bestuur/concert-muziekcommissie

Voorzitter:    Henny de Jager Fonteinkruid 51  8445 RX Heerenveen
Secretaris:  Guus Broeren Kalverkamp 13 8414 LC Nieuwehorne
Panningmeester:   Peter Pith Turfkoer 9 8465 RT Oudehaske
Algemene Zaken:  Lieske de Jong L. Ademalaan 11   8453 WJ  Oranjewoud
Algemene Zaken:  Aukje Weima Kon. Julianaweg 1   8443 DP Heerenveen

De concert-commissie regelt alles aan logistiek dat nodig is om een concert op een bepaalde locatie te laten plaatsvinden. Het  gaat dan om zaken als het verzorgen van de aankleding van de ruimte waar een concert plaatsvindt, het maken en verspreiden van folders en flyers, het licht, het inregelen van het geluid etc.

De muziek-commissie zoekt, in samenwerking met de dirigent, de muziek uit die past bij een bepaald concert. Ze draagt er zorg voor dat muziek wordt besteld en verspreid onder de leden. De muziekcommissie beheert alle muziek die ooit werd gezongen. Ook houdt zij zich bezig met de opvang van aspirant-leden.

Dirigent   Lars Mulder

Lars Mulder werd geboren op 18 februari 1973 te Delfzijl. Van 1992 tot 1999 volgde hij een opleiding aan het ArtEZ conservatorium te Zwolle. Hij studeerde compositie bij Alex Manassen, piano bij Ben Smits en klavecimbel bij Chris Farr.  Van 1999 tot 2014 was hij werkzaam als en-graver en product-editor bij muziekuitgeverij Hal Leonard MGB (voorheen De Haske). Daarnaast dirigeerde hij diverse koren in Friesland. Hij werkte mee aan verschillende koorprojecten en was bestuurslid van de federatie van zangverenigingen in Heerenveen. Als pianist is hij een veel-gevraagd begeleider van koren, solisten en orkesten. momenteel werkt Lars Mulder aan een aantal nieuwe composities voor piano.

Begeleiding      Piano

Lars Mulder is behalve onze dirigent ook onze pianist/begeleider.

Zoals gezegd telt ons koor achtentwintig leden. Graag zouden wij u als nieuw lid welkom heten.
Als belangstellende, aspirant koorlid, kunt u vrijblijvend repetities meemaken. U krijgt dan voor deze repetitieavonden een map met informatie en met muziek, zodat u direct kunt proberen om mee te zingen. De dirigent wijst u bij binnenkomst een voorlopige plaats aan bij de stem waar-van u denkt dat die het beste bij u past. Na een paar keer proefzingen heeft u kunnen ontdek-ken of zingen bij Woudklank voor u prettig is.

Als uw belangstelling is gewekt en heeft u zin om in ons koor te komen zingen, dan kunt u tele-fonisch contact opnemen met onze secretaris.

Secretariaat: zangver. De Woudklank
Kalverkamp 13
8414 LC Nieuwehorne
0513-541400 - E-mail: Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.;  Website: www.zangkoor-dewoudklank.nl

Data van uitvoeringen/concerten vindt u in/op de gezamenlijke kalender.