De Reade Hoeke, Heerenveen

De Reade Hoeke 2

Graag stellen wij ons aan je voor:

Koor de Reade Hoeke is een koor van ± dertig enthousiaste zangers, mannen en vrouwen, die zich betrokken voelen bij de samenleving en bij de wereld om hen heen.

Het koor is opgericht in de jaren tachtig en is ontstaan vanuit de vredesbeweging. Het koor kiest liederen om de inhoud en omdat ze mooi zijn om te zingen. Wij zingen liederen tegen on-recht en onderdrukking, over vrede, hoop en liefde en wij zingen over de rijkdom van andere culturen. Deze liederen komen vanuit alle windstreken, uit alle hoeken van de wereld en worden in vele talen gezongen. Er wordt daarbij veel aandacht besteed aan de klankkleur van ons vier-stemmig koor. Wij zingen op uitnodiging en geven jaarlijks een eigen concert. We doen mee aan projecten en festivals, zoals de tweejaarlijkse Stipelrûnte in Fryslân.

Bestuur/muziekcommissie

Voorzitter:            Hans Suyling     tel. 0516 - 577544
Secretaris: Gepke Scheer tel. 0513 - 636066
Penningmeester: Aukje Veldstra tel. 0513 - 622576

Dirigent       Martzen dijkstra

Onze dirigente is Martzen Dijkstra uit Katlijk.

Begeleiding

Wij zingen veel a capella. Voor ons eigen optreden nodigen we meestal een gastzanger/ muzi-kant uit. Het afgelopen jaar was dit de slagwerkgroep “ Syncoop” uit Drachten die o.l.v. stond van Douwe Bouma: vrouwen en mannen met een verstandelijke beperking die ons op hun trommels hebben begeleid bij de Afrikaanse liederen.

Evt. data van uitvoeringen/concerten vindt u in op de gezamenlijke kalender.

Is zingen bij ons koor iets voor jou? Kom dan langs, luister en zing mee. Iedereen die graag zingt en zich thuis voelt bij ons koor is welkom bij de Reade Hoeke. Je kunt “op proef ” een paar keer vrijblijvend mee komen zingen.In overleg met de dirigent wordt bepaald bij welke partij je het beste kunt zingen. Muzikale scholing is niet vereist, wel enthousiasme.

Het koor repeteert elke woensdagavond van 20.00 – 22.00 uur in de As, Weegbree 72  te Heerenveen

Zijn er nog vragen, kijk dan eens op onze website: www.koordereadehoeke@nl  en neem kontakt op met :

Martzen Dijkstra (dir.)   tel. 0513 - 622712
Gepke Scheer  (secr.)   tel. 0513 - 636066