De Preamsjongers, De Knipe

Preamsjongersx

De Preamsjongers is een gemengd koor en bestaat uit achtendertig leden. Het koor is opgericht op 29 september 2003. Wij repeteren eens in de veertien dagen bij Noppes in De Knipe.
Ons repertoire bestaat uit shanty- en andere populaire liedjes. Wij verzorgen vier keer per jaar een optreden en doen dat met veel plezier. Dit alles gebeurt onder leiding van onze dirigent, Lars Mulder.

Bestuur:

Voorzitter:   Henk Klompmaker
Secretaris:   Willy Haanstra
Penningmeester:    Anneke de Jong - Kooi

Dirigent:   Lars Mulder

Lars Mulder, werd geboren op 18 februari 1973 te Delfzijl. Van 1992 tot 1999 volgde hij een opleiding aan het ArtEZ conservatorium te Zwolle. Hij studeerde compositie bij Alex Manassen, piano bij Ben Smits en klavecimbel bij Chris Farr.  Van 1999 tot 2014 was hij werkzaam als engraver en product-editor bij muziekuitgeverij Hal Leonard MGB (voorheen De Haske). Daar-naast dirigeerde hij diverse koren in Friesland. Hij werkte mee aan verschillende koor-projecten en was bestuurslid van de federatie van zangverenigingen in Heerenveen. Hij is een veelge-vraagd begeleider van koren, solisten en orkesten. Momenteel werkt Lars Mulder aan een aantal nieuwe composities voor piano.

Begeleiding:    Accordeons

Het koor wordt begeleid door twee accordeonisten en een basgitarist.

Agenda:

Data van de optredens/uitvoeringen vindt u op de gezamenlijke kalender.

Contact:

Hebt u, na het zien en horen van een van onze optredens, zin om u bij ons aan te sluiten, neem dan kontakt op met onze secretaris, mevr. Willy Haanstra:

Hoe meer zielen hoe meer vreugd!